Következő 20 cikk | Előző 20 cikk |
Szeretettel köszöntöm |
|
|
|
Bevezető |
|
|
"Többet megtudhatsz másokról egy óra játék, mint egy év beszélgetés alatt." (Platon)
A tanító mestersége nehéz, komoly feladat, életre szóló hivatás. Ti a legnagyobbra vállalkoztatok, amikor gyerekeket tudásra, szívbéli jóságra tanítjátok nap, mint nap, miközben tudásotokat megosztjátok tanítványaitokkal, és a mindennapokban példaként álltok előttük. Egy éltre meghatározza egyéniségét, a tanuláshoz, közösséghez való viszonyát. A pedagógus fontos szerepet tölt be a kisgyermek egészségnevelésében is. Meghatározza közérzetét, hogy hogyan, milyen hangulatban telnek napjai az iskolában. Munkátok során sok játékos ötlettel, módszerrel, eszközzel tudatosan fejlesztitek tanítványaitok képességeit. Már elődeink is fontos szerepet szántak a játéknak.
|
Kalaha |
|
|
A Kalaha sok más néven is és számtalan játékszabállyal ismert. Egy általánosan ismert szabály a következő:
A játéktábla: két sor, soronként hat lyukkal, a tábla két végében egy-egy gyűjtőrekesszel.
1) Kezdetben mindkét félnek van huszonnégy-huszonnégy köve, melyet négyesével helyez el a saját térfelének a hat lyukába/edényébe.
2) A soron következő játékos a saját térfelének bármelyik lyukát tetszőlegesen kiválasztja, az abban elhelyezett köveket kiveszi és az óramutató járásával ellentétes irányba haladva egyesével elhelyezi a következő lyukakban.
|
Pylos |
|
|
A játékot egy 4x4 mélyedésből álló játéktéren ketten játsszák. Mindkettőjüknek van 15-15 golyója. A játék elején színt választanak. Felváltva elhelyeznek valamelyik mélyedésbe egy-egy golyót. Mindkét játékos célja az, hogy a játék végére felépülő piramis csúcsgömbjét ő helyezze el. Ez csak úgy sikerülhet, ha takarékoskodnak a golyókkal. Erre a következő lehetőségek vannak:
1. A táblán már lent lévő golyók közül is felhasználhatnak egyet, ha azt egy szinttel feljebb tudják tenni.
2. Ha valamelyik játékos egy négyes egységet tudna kirakni (mint a dobókockán a 4 pötty), a lépés befejezéseként két saját gömböt levehet a tábláról.
Fejlesztési területek: térlátás, figyelemkoncentráció, stratégia felállítása, megosztott figyelem, készletek beosztása.
Házilag könnyen elkészíthető: falap, üveg vagy fagolyó, ügyes apuka.
|
Pentago |
|
|
A Pentago absztrakt stratégiai, logikai játék, kifejezetten két személy részére.
Négy darab 3x3-as mezőt tolunk össze, és kapunk így egy 6x6-os játéktáblát. A játékosok felváltva helyezik el a világos, illetve sötét golyókat, és igyekeznek egy öt egyforma golyóból álló sorozatot létrehozni. De mindezt a játék megtoldja egy csavarral: amikor elhelyezünk egy golyót, a négy 3x3-as mező bármelyikét elforgathatjuk 90 fokkal.
Fejlesztési területek: térlátás, megosztott figyelem, több szál futtatása, stratégia kiépítése, nézőpont váltás.
Házilag is kivitelezhető: falap, golyók, a fent említett apuka.
|
A könyv, amibe bement egy óriás |
|
|
Írta és illusztrálta: Dániel András, Betűtészta Kiadó
Az úgy történt, hogy egy napon, ami egy egészen átlagos hétköznap volt, mondjuk szerda, három rabló támadt Kuszakeszire. Az egész olyan váratlanul és észrevétlenül történt, hogy a kuszakeszieknek először fel sem tűnt, hogy meg vannak támadva. Amikor pedig igen, akkor meg már késő volt. Nem tudni, hogy történhetett. Valószínűleg úgy, hogy a rablók egészen halkan, talán zokniban és lábujjhegyen kerítették be a falut, és amikor már egészen bekerítették, csak akkor kiáltotta el magát az egyikük, hogy:
– Támadás!
De akkor voltaképpen már túl is voltak ezen: Kuszakeszi meg volt támadva.
Aki elkiáltotta magát, azt a a rablót úgy hívták, hogy Vadaranka. Ő volt a rablók vezére, mert a rablóknak mindig kell egy vezér, akit ebből kifolyólag rablóvezérnek neveznek. Gyerekkoromban engem is hívott így az anyukám, pedig nem is voltam az, legfeljebb időnként összetörtem egy vázát, vagy kiettem a hűtőből a másnapi krumplisalátához félretett majonézt. De ez mellékszál.
|
|
Következő 20 cikk | Előző 20 cikk |
|